2010. január 27., szerda

Megfáztam...


Nem is csoda, hideg van.
A hétvégen nem voltunk itthon és csak egy nap is elég volt, hogy a ház jól lehüljön. Rég nem voltam lázas, olyan kellemetlen tud lenni. Nem csoda, hogy a gyerekek nyűgölődnek mikor betegek. Hát ez van, remélem nem tart sokáig! "Az én segítségem..."
Még Telma is tudja, honnan van az én segítségem...
Legyetek áldottak.

Egy kéréssel fordulok még hozzátok.
Milyen a "házipatikátok" megfázás esetén. Milyen természetes dolgokat esztek-isztok, hogy hamarabb gyógyuljatok?
Minden ötletet örömmel fogadok. Előre is köszönöm.

Ma este kaptam egy videó linket egy kedves barátnőmtől. Haiti túlélő beszél. Angolul tudóknak szeretettel ajánlom.

13 megjegyzés:

Honfi Viktória írta...

Én ilyenkor mindig hagymalevest eszek. És beválik :)
Jobbulást!

Katus írta...

Megfázásra nálam bevált a vöröshagyma. Megpucolok egy közepes fejet, és úgy ahogy, van elrágcsálóm. Egy kicsit drasztikus, de valóban hathatós.

Peter Pan A.K.A. The pUmPkIn3aT3r írta...

Állítólag a méz és fahéj kombinációja csodákat művel s mindent gyógyít. Még nem volt alkalmam kipróbálni. Rengeteg weboldalon agyon van dicsérve. Rossz nem lehet. Aztán ha nem használ, nem is árt. :)
Itt van egy példa: http://www.angelfire.com/az/sthurston/honeyandcinnamon.html

iri írta...

Sajnalom , s mielobbi gyogyulast.En ilyenkor "sokkos" eljarast hasznalok.Vagyis tamadok sok teaval,citrommal,meg svedcseppes bedorzsolessel.A laz ellen nagyon jo a talpakra tett reszelt nyers krumpli.

Anna írta...

Köszönöm szépen. Akkor az eddigiekből össze is áll egy kis vacsi:
-hagymasaláta, egy kiskanál olívaolajjal, só, meg egy kis fokhagyma az én kedvemért.
-fahéjas méz desszertnek.
Holnapra jön a hagymaleves... és mi legyen még mellé???

Itt a Petertől kapott oldalról a megfázásra vonatkozó rész:

COLDS: Those suffering from common or severe colds should take one tablespoon lukewarm honey with 1/4 spoon cinnamon powder daily for 3 days. This process will cure most chronic cough, cold and clear the sinuses.

Tündi Daika írta...

Jobbulást neked minél előbb. Szüleim házánál a forro tea piritossal amit fokhagymával kentünk meg, és jó sok alvás mindig helyrehozott. Most - sok narancslé, fokhagyma minden mennyiségben (lehet összetörve krumplipürébe is tenni), hagyma, citrom, fahéj, méz, és sok pihenés. Nagyábol már leirták az elottem levok is:)

Kiskukta írta...

Jobbulást neked!

Én amit még használok:
http://kiskukta.blogspot.com/2009/11/mezes-feketeretekkivonat-kohogesre.html
nálunk bevált, a gyerekeknél is,
és mi felnőttek még ilyenkor bevetjük a fokhagyma-torma párost pirítósra, pár reggeli és vacsora belőle é rendbe rak, bár kicsit brutál... Én nem dörzsölöm el a fokhagymát ilyenkor csak úgy vágom, mert úgy kevésbé csíp szerintem, és 1 szelet kenyérhez minimum 3-at megeszem, plusz még tormával kenem le a kenyeret, ha nagyon csíp akkor teszek rá egy kis vajkrémet, úgy már elviselhető.

Peter Pan A.K.A. The pUmPkIn3aT3r írta...

Ja, és imádkozás, az sem árt!

Annácska írta...

Mivel én most estem át az egész megfázásos dolgon, igaz még nem teljesen...ajánlani tudom a hársfa teát mézzel és citrommal a torokfájásra és ha bedugult az orrod, akkor nagyon jó ha párologtattod a fejed kamillatea gőzje felett...igy az arcbőrőd is tisztul;)legalábbis azt mondják.
Kivánok minnél hamarabbi gyógyulást!!!

sedith írta...

Szia!
Én is jövök egypár ötlettel. Nem ennyire háziak, mint amiket az előttem szólók ajánlottak, de természetesek.
1. Echinacea-szirup - magában vagy propolisszal - 200 ml kb. 6 lej
2. Oscillococcinum - homeós szer megfázásra, influenzára, immunerősítésre, általában minden gyógyszertárban kapható, 15-18 lej között van 6 tubus. Jó sokáig elég, nem szabad egy tubussal egyszrre bevenni, mégha úgy isírja a tájékoztatóján. Ha érdekel, amjd írok részletesebben is róla, direkt homeopata orvostól tudom.
3. Stodal - homeós szirup, köhögés ellen. Nálam nem fogy ki. Illetve igen, de máris veszem a következőt. Nyugodt szívvel adom a lányoknak, akár váladékos akár száraz köhögésük van.

Ezenkívül sok gyógynövény-tea (én vegyeset főzök mentából, hársból, kamillából és sárgavirágból - nem tudom mi magyarul, románul sunatoare), citrom, méz. A cméz kikavarva citromlével nagyon hatásos. VAgy torokfájás ellen a sós vizzel való toroköblítés, tojássárgája mézzel vagy cukorral kikavarva.
Lázcsillapításra csak a borogatást tudom, illetve a hűtőfürdőzést. Ez utóbbi viszont nagyon hatásos, jobb, mint bármelyik gyógyszer, sajnos viszont, hoyg rövidtávú a hatása. (Normál melegségű vízbe ülsz, általában annyi kell legyen, mint amennyi a hőd, majd nagyon lassan, fokozatosan engedsz egy-egy kicsi hideget. Nagyon nem szabad lehűteni, azt hiszem, 34-35-fok alá nem szabad lehűteni, de ha nincs hőmérő, az sem baj, úgyis érzed, meddig kellemes!)
remélem, találsz valami hasznavehetőt, és gyors gyógyulást kívánok!:)

Anna írta...

Nagyon kedvesek vagytok! De jól jártam veletek! Köszönöm szépen. Azért ha valaki még erre jár és még van valami a házipatikájába ami itt nem lett felsorolva, csak bátran!

Hilda írta...

Veress Annuska néni blogján olvastam ami segített :

"Jól bevált recept ,ha megfáztunk
Torokfájás és hörghurut ellen
fokhagymával, és tormával.
Volt úgy,hogy begyulladt a torkom és este néhány cikk fokhagymát apróra vágtam,besóztam,piritós kenyérre kentem vastagon,és reggelre elmult a torokfájás.

A torma pedig köhögést szüntet meg.Le kell reszelni jó sok tormát,beletenni egy kólás palackba,felönteni borral,vagy 10 % -os ecettel és hagyni egy fél nap állni .és azután mikor lecsavarjuk a palack dugóját,azonnal be kell lélegezni a kiáramló levegőt és felszivni a hörgőkbe,tüdöre.Kitünően megtisztitja a tüdőt,légcsöveket."

Gyógyulást!!!

Budai Evódia (mutter) írta...

óóó. és ha a gyomrom, vagy ki tudja az epém, nem bírja a hagymákat??? pedig szeretném...

propoliszt szoktam és sóval párologtatni, a torkom fertőtleníteni. szüleim is a hagymákkal erősek.