2010. január 26., kedd

Telemea-bukta másként


Ma egész nap szaladgált a kedves férjemuram. Mivel délután Kolozsvárra indult és tudtam, hogy evésre megint nem lesz ideje, valami gyors útravalót találtam ki.

Sós tésztát gyúrtam.
Borzkuckó adag:
2kg liszt, 25 gr. élesztő, 3 kisknl cukor, 3 kisknl só, 3 dcl olaj, 2 tojás, tej amennyit felvesz, hogy jó könnyű tésztát kapjunk.
Telemea egy csomag volt itthon 348 gr. nem túl nagy darab, de majdnem elég lett az egésznek.
Én kicsit féltem attól, hogy túl vastagon hintsem meg vele a tésztát, de lehettem volna bőkezűbb is, mert nem lett túl sós az eredmény.
Máktöltelékhez, 2 egész tojást elkevertem annyi darált mákkal amennyit felvett, cukor ízlés szerint.
Miután kicsit kel a tészta lehet is dolgozni, hogy mire végére érünk ennek az adagnak, ne keljen szét a kezünk között a tészta.
A tésztát 4 részre osztottam (csak, hogy könnyebb legyen dolgozni vele).
Egyiket kinyújtottam vékonyra és meghintettem reszelt telemea sajttal. (a telemea amolyan feta féleség, csak sósabb)
Aztán félbe hajtottam és újra sajtot szórtam rá. Még egy hajtás és sajt reszelék következett, aztán kinyújtottam ujra a vastag összehajtogatott tésztát.
Pohárral kis félholdakat (galuskákat) vágtam az egész tésztából.
Tetszés szerint lehet tölteni a muffinformákat. Ha több idő van és nem kell közbe papírt kiszedni egy fulladozó kislány szájából, vagy felduzzadt kobakot simogatni, akkor lehet művészkedni is, ilyen-olyan virág vagy csigabiga alakokat formázni a tetejére. Mivel annyira tetszett az eredmény a múltkor sütött pogácsa maradékból, most egyenesen maradékot akartam gyártani, ezért szaggattam az egész tésztából kicsi csíkokat pohárral.
Muffinformába sütöttem újra, az eredmény olyan lett mint a Fornetti pogácsája. Nagyon finom!
Mikor elfogyott a telemea, a maradékot ugyanúgy hajtogatva, mákosra készítettem. Úgy is finom lett.


6 megjegyzés:

Tündi Daika írta...

Nagyon jól néz ki! Csak a hajtogatás folyamatát nem értem, ott ragadtam le, hogy félholdra vágod, onnan hogy hajtogatod? A napraforgo tésztája nem sós? A mákosba akkor nem tettél annyi sot? Koszi elore is a válaszokat.

Anna írta...

Jaj Tündi, ne haragudj, úgy siettem ezzel a bejegyzéssel, hogy nem olvastam át mennyire érthető ez az egész... Kell menjek szerkeszteni!!! A hajtogatás a félholdravágás előtt van. Pont mint a leveles tésztáknál. Mintha leveles tepertős pogácsát készítenél, csak nem szaggatunk pogácsákat hanem csak kis szalagokat és azzal töltjük a muffinformát. Jó fáradt vagyok, nem tudom ez mennyivel világosabb.
A napraforgó tésztája sós, de ebbe merészkedtem édes mákot tölteni, és nagyon finom lett. Nem mondanád, hogy sós tésztába van.

iri írta...

Hat akkor ha kipihened magad leirod.Megeri mert jo nez ki!

Kiskukta írta...

Nagyon jól néz ki, főleg a mákos!

sedith írta...

NA, örömmel veszem, hogy kiegészítetted a bejegyzést! Éppen azért jöttem ide is, hoyg megkérjelek rá, ugyanis én a hajtogatásnál elakadtam már. :) Aztán a holdakból fgalmam sem volt, hoygan lesz muffin-pogácsa. :)
Így már érthető, semmi gond. Biztos nagyon jól néz ki. :) Bár én biztos felezném az adagot, talán még az is picit sok lenne!:) Nekem a sós jobban tetszik, de a mákos sem lehet rossz!:)

Anna írta...

Kedves Mindenki! Tanulság: hullafáradtan nem írhatok több bejegyzést... Ha ilyen nagy mesterek is elakadtak a magyarázatnál, nagyon érthetetlen lehetett.
sedith: akkor nektek tökéletesen megfelel a napraforgókenyér tészta adagja. Nagyjából azt a receptet emeltem 2 kilós adagra, de élesztőt ha észrevetted nagyon keveset tettem.