2010. április 21., szerda

Virágozva várom



a párom haza Váradról.
Nagyon fáradtan érkezik, zsúfolt úton ment reggel is és most is hazafele elég nehezen halad.
Balesetet kapott reggel is az úton és most hazafele is, így sokkal tovább tart az utazás.

Rég készülök megsütni ezt a finomságot, de mindig volt valami akadálya.
Most összejött és Rebi jóvoltából lencsevégre is került.

Recept:
2 nagy tojás
1 csésze (225ml - megmértem!) liszt
1 csésze tej,
1 nagykanál kristálycukor (finomszemcsés)
1 vaníliarúd kikapart belseje
1 tasak bourbon vaníliacukor

Tejet és tojást összekeverjük (mixer), beletesszük a vaníliát, majd a lisztet.
Hűtőbe tesszük legalább egy órára, de egy éjszakát is kibír :) .

További leírás macikonyháról ahol először láttam ezt a szépséget:

Egy kisebb edényben jó 4 ujjnyi magasan olajat forrósítok és beleállítom a fém sütőformát ( kép 1). Amikor már átforrósodott a vas, a tesztába mártom, hogy kb. 2 cm magasságban vékonyan bevonja a formát, majd azonnal a forró olajba merítem (kép 2). (Nem engedem az edény fenekére!) Néhány másodperc után villával meglazítva le lehet fejteni a tésztát a formáról. Addig sütöm, amíg szép aranysárga lesz. Konyhai törlőpapírra szedem ki mindegyiket, majd fahéjas cukorba forgatom még melegen.

Ott megnézhetitek a képeket is. Profi képei vannak...
A receptet azért nem vettem át tőle, mert egyszer már próbáltam és nekem az nem sikerült. Nem tudom miért, mert az övé mindenképpen sikeres.
Aztán a neten véletlenül bukkantam egy másik receptre az este és ma nekiálltam sikeresen!

A formát Somlyón készítette egy ügyes testvér mégegyszer köszönöm ha netalán erre járnak.

Ha valaki meg akarja vásárolni neten megteheti most leltem rá arra is az este...

10 megjegyzés:

iri írta...

Nagyon szepek lettek!Jo etvagyat hozza!

eli írta...

Milyen szepek...biztos nagyon fincsik is...tuti hogy kiprobalom en is:-D

rebeka írta...

Nagyon fincsi volt, koszi szepen.

Aranka írta...

Ez nagyon guszta, és mekkora figyelmesség a férjednek.

Judith írta...

Annakidejen en is lattam a Macikonyhan, egybol raismertem a kepeidrol. Nagyon szepek lettek, gratulalok!

Maci írta...

Anna, szépek lettek nagyon! :o) Gratulálok!

Anna írta...

Köszönöm.
Kicsit bele kell jönni... Ha túl hamar leszedtem a formáról akkor a belső szirmok összeestek, ha túl későn vettem le, akkor ráég a formára...
Judit, neked jó dolgod van mert olcsóbb a postaköltség ha megkívánod a formaszettet, és ha még megkívánsz vmit az oldalról és netán 5O dollárért vásárolsz akkor nem fizetsz postaköltséget.
Maci - köszönet a receptért - szerintem jó kis ropogtatnivaló kissebb gyerekösszeruccanáskor.

Judith írta...

Hat, Anna, en mar megkivantam ezen az oldalon valamit nehany honapja, de az kozel 70 $, amit meg nincs szivem kiadni ezert: http://www.nordicware.com/store/products/detail/norwegian-krumkake-iron--cast/211BF278-7C89-102A-B382-0002B3267AD7
Nem is tudom, hogy vajon otthon lehet-e meg ilyen sutoket kapni?

Gal Eva írta...

Szia kedves Blog szerkeszto! Ma be neztem hozad hogy lasam hogy mostanaban hogy vagytok?
Gratulalok a Blogodhoz es az infokhoz amit meg osztasz velunk.Kivanom hogy az Ur algyon meg beneteket ott ahova hejezett,es ha ere jartok barmikor hat nezetek be hozank is!Jo volt latni beneteket ha kepen keresztul is!

Györgyi írta...

Beindította a fantáziámat ez a süti.
Szét nézek a piacon, hátha kapok ilyen formát.