2010. augusztus 20., péntek

Farkaslaka, Korond, Kalotaszeg... beszámoló

Jártatok-e az említett helyeken? Főleg a hölgyeket kérdezem...
Milyen tapasztalatotok van? Kiszolgálás, árak, stb.

Az én beszámolóm is megérkezett.

Kezdjem akkor Farkaslakával, Hargitáról hazafele, az volt az első megállónk.
Ruhát akartam nézni magamnak vmi szépet, de nem találtam.
De észrevettem valami újdonságot: Sült olaj illata terjengett a levegőbe. A megszokott székely kürtőskalács mellett pedig ott állt nagy betűkkel LÁNGOS.
Hmm ez érdekes. Még érdekesebb volt amikor közelebb mentem, mert volt valami listaféle is kifüggesztve a kis faház oldalára, mellette két számjegy felül egy nagy5 alatta pedig 4.
Lennebb valami gr.-ról is volt infó, de nem bújtam bele a szövegbe, normális távolságról nem tudtam elolvasni.
Nos leragadtam a nagy számokkal.
Tarthattok nyugodtan annak aminek akartok, nem tudtam arra gondolni, hogy azok a számok a lángos árát akarnák jelezni.
Kiszolgáltak közben egy vásárlót, nagy bátran oda is léptem és megkérdeztem:
Mennyi a lángos?
5 láj, kaptam a világos és határozott választ.
...
Szilágyságiak ugye egy kicsit legalább megértitek zavarom.
5 RON! vagyis 1 GBP, 1,8O USD, ...Euró, stb. Egészen nyugaton éreztem magam.
Na jól van. Akkor számoljunk kicsit.
Ha top minőségü lisztet veszunk az 5 Ron elég 2.5kg lisztre. Ha tíz kilós csomagolásban veszik akkor lehet 1.5O-ért is kapni.
Tudom én, hogy a biznisz arról szól hogy pénzt csináljon az ember, de azért épp ilyen szemtelenül gyorsan?!
Ha éhes vagyok, nekem kell 2 drb. lángos. Az Farkaslakán 1O RON.
Mégiscsak jobb dolgom van ha Kolozsvár központjában éhezek meg, mert ott 12RON-nal nem csak forró olajjal töltöm meg a gyomrom, hanem háromfogásos ebéddel!
Aki nem hiszi járjon utána!!!
Az Agapé éttermében (Mátyás szobor közelében) napi menüt 12 lejért adnak.
Finom leves (nem birtam megenni mindet olyan sok volt) második fogás egy nagy darab husival és desszert.

Lángos pedig kapható Zilahon (utóbb amikor ott jártam) úgy emlékszem 1.5 adták az üres, 2 lejért pedig a töltöttet. Eunika javíts ki nyugodtan. Ha azóta drágult is, biztosan nem 5 lejre ugrott az ára.
Engem nagyon elszomorított ez a kapzsiság.

A kézimunkák ára különbözött üzlettől üzletig. Rájöttem, hogy ilyen helyen nem lehet futtában vásárolni. Eleve úgy kell indulni, ha célirányosan akarok vásárolni, hogy végignézek minden kis boltot aztán majd visszamegyek oda ahol a nekem legmegfelelőbbet láttam.

Korondon szomorú volt, hogy nagy a por az utcán és belepi a termékeket. Sokmindenből szinte kitisztíthatatlan. Hatalmas kár az eladónak is.

Akkor jöjjünk haza a Kalotaszegre...
Kb. egy hónapja elvittünk egy nyugati házaspárt szétnézni itt a környékünkön. S ha már olyan közel hozzánk van egy mini Korond, lássanak jellegzetességet elvittük vásárolni őket.
Én nagyon rég jártam arrafele.
Mikor az első kis boltok feltűntek máris elkezdtem a mentegetőzést, jaaaj rég nem jártam itt, nem is tudtam hogy ilyen szemetet is árulnak itt...
Gondoljátok mik voltak az első termékek? Undoktól undokabb törölközők jó nagy méretben.
A gyerekek már mondják is egymásnak "nézd mi van ott, azt ne nézd!!!" Olyan undorító.
Ki kell írni a falu-város elé, 18 éven aluliak szigoruan csukott szemmel menjenek végig kedves településünkön. Tudom, hogy máshol is van ezekből a törölközőkből, de akkor mi van szokjon csak hozzá a szemünk és hallgassunk?
Szomorú vagyok, mert romlik a világ nagyon.

Aki azért áll, vigyázzon, hogy el ne essen...



4 megjegyzés:

Abigél írta...

Mi jártunk Farkaslakán és Korondon is.A kiszolgálás jó volt,de az árak igen elszabadultak.Mikor pár éve vásároltunk,hazaérve kiszámoltuk és azt kellett tapasztalnunk h itthon ugyanazt v hasonló terméket olcsóbban vehettük volna meg.
Idén meglepve és szomorúan tapasztaltuk h sok bóvli került a kínálat közé.Elszomorító volt.Én nem engedném az önkormányzat helyébe.Elveszíti jellegzetességét. és lényegét.

Hencsilli írta...

Én múlt héten voltam Korondon. Abigéllel értek egyet sajnos, annyi a bóvli,mintha itthon lennénk valami kínai piacon. Persze azért sikerült szép blúzt is beszereznem néptánchoz. Az árak ugyanott vannak,mint itthon, szerintem.

mutter írta...

sajnos... a kiszolgálással nekem sem volt gondom, igaz az idén nem is tértünk be a külön vásárló utcába:D
a drága árakat úgy próbálom megérteni, hogy Korondon csak nyáron fogy a lángos, be kell hozzák a téli hiányt... én ilyen megértő vagyok:P de persze én is megyek inkább levest enni:D

EuNika írta...

ez engem is elszomorít... én is néhány éve jártam ott, már akkor is egy csomó szemét majd kiütötte a szemem... el tudom képzelni, hogy most milyen lehet, ha ennyire fel vagy háborodva... megértelek... én is fel vagyok... no, de jó az, hogy van honnan jót is tanuljunk :D