2010. szeptember 21., kedd

Palacsintakirály

az én Áron fiam! Éppen annyit együltében nem evett még meg mint az igazi palacsintakirály, de mióta megvan sokat megevett!!! :(
Ma jutalomnak készítettem neki, természetesen G-mentesen.
Csak úgy szemre összekevertem egy kis rizslisztet krumplipehellyel (ezen nem írta hogy lenne benne glutén, NAGYON remélem nem tesznek még ebbe is!) só, 1 tojás és tej.
Egyenesen finom lett, és egy kis óvatossággal ki lehetett venni egy darabban.
Fiam megdicsért (kevéssel azelőtt én osztottam a dícséreteket az ügyes matekezés nyomán), erre ő - "Anya, most már én is megdicsérlek egy kicsit, mert ilyen finom palacsintát sütöttél nekem. Most már én is büszke vagyok rád!"
Nem is kell nekem ettől nagyobb dicséret...

11 megjegyzés:

iri írta...

El is hiszem!

Altair írta...

Lehet kukoricalisztből is készíteni palacsintát. Megkerestem a tankonyhai gyakorlatos receptet (elkészítettük és finom volt ez is):

Négy adaghoz 160 g kukoricaliszt, 2 db tojás, 100 ml tej és szódavíz ízlés szerint, 20 ml olaj, só.

A fehérjétől elválasztott megsózott tojássárgájához hozzáadjuk a kukoricalisztet, a tejet, az olaj felét és szükség szerint hígítjuk szódavízzel, majd óvatosan hozzákeverjük a tojások kemény habbá vert fehérjét is.

És itt a pizza is:

Rizsliszt 250 g, Kukoricaliszt 250 g, Rama (olvasztott) 150 g, Élesztő 20 g, Tej 100 ml, Tojás sárga 1 db, Cukor 10 g, só.

Az elvegyített lisztekhez adjuk az olvasztott margarint, a langyos tejben kevés cukorral felfutatott élesztőt, a tojás sárgát, sót és jól kidolgozzuk. Egy óra pihentetés után olajjal kikent tepsibe simítjuk és félig megsütjük. Rátesszük a feltétet (mi párolt gombát, paradicsomot és sajtot tettünk rá) és készresütjük.

Altair írta...

Ha szeretnéd, beszkennelem a többi oldalt is.

Anna, írta...

Köszönöm, hogy benéztetek hozzám.
Altair, kérném szépen.
Kukoricalisztnél mire gondolsz? Mert pl. Angliában a corn flour az olyan mint nekünk a pudingpor. Minálunk a kukoricaliszt inkább dara.
Ti minek hívjátok a kukoricalisztet amelyik annyira sima?
A doktorötker termékcsalád is formgalmazza mifelénk "Gustin" néven. Azzal szoktam sűríteni.

Anna, írta...

Apropó, egy fórumon kérdeztem hogy Debrecen melyik híres neves üzletében lenne érdemes Gmentes lisztet venni. Kaptam egy linket, de sajnos tényleg aranyárban van. Kicsit (inkább nagyon) lekókadtam... Ez van.

mutter írta...

én meg rád vagyok büszke, hogy ilyen ügyesen veszed ezt az újabb kihívást. nekem nagyoooooooon nehéz lenne az ilyesmi.
a mi palacsintakirályunkat Daninak hívják:)

Anna, írta...

Drága Evódia, jelenleg hatalmas megkönnyebbülést érzek inkább mint kihívást. Olyan hosszú volt ez a bizonytalanság időszaka és olyan sokat szenvedtem a látható romlás miatt, hogy most már csak örülni, tudok, hogy az egész "csak ennyi".
A kihívás szerintem akkor fog jelentkezni amikor egy-egy menyegző ünnepség és társain kell otthagyni a finom falatokat és letörölgetni a kis édesszájúm könnyeit... De majd belejövünk abba is. Remélem hogy csak a kezdet lesz nehéz.

iri írta...

Nezz be ige Anna, lehet hasznos
http://www.specialdietshop.hu/?gclid=CKDt6qncnaQCFceR3wodURfSEA

Névtelen írta...

hey your blog design is very nice, clean and fresh and with updated content, make people feel peace and I always enjoy browsing your site.

- Murk

Anna, írta...

Köszönöm Iri. Meglátogattunk egy diétázók boltját Debrecenben.

Thanks Murk,
Do you understand Hungarian? How do you read my posts? Thanks for stopping by.

Altair írta...

Hát, én a kukoricalisztnek hívom a sárgás pudingporszerűséget és kukoricadarának a búzadarára hasonlítót. :o)

Nagypapám készített többször sajtos puliszkát, amihez mindkettőt használta, de nem tudom, milyen arányban. Azóta se ettem olyan jót! :o)