2010. november 2., kedd

Ostyasütő

Nini, mi van nekem...
Van nekem egy barátnőm a régi szép időkből. Akkor még Debrecenben lakott, de azóta férjhezment és más városba költözött.
A múlt héten beszélgettünk egy kicsit. Nagyon jólesett. Aztán szó szót hozott ki, mondja, hogy férje a Lidl-ben dolgozik... erre én: "na ha tudtam volna, kinek sírhatnék..."
Ugyanis a tavaly a Lidlben akciósan lehetett ostyasütőt venni. Akkor csak néztem, hogy érdekes jószág ez, de hát van már gofrisütőm, ne legyek én sem ennyire elégedetlen.
Viszont mióta kimondták az "úri" diagnózisunkat (édesapám szerint úri betegség, mert sokba kerülünk...) egyre többet gondoltam erre a ketyerére.
Aki LÉ (LisztÉrzékeny) az tudja miért.
A mifajta embereknek nay gond összeállítani pl. utazásra valami harapnivalót. A többieknek odadobok egy ropit, egy kis kiflit, egy szendvicset, kekszet... gondoljatok magatokra, mit szoktatok pakolni.
Hát magunknak mondjuk tehetek prizspuffancsot (de Áron nem szereti!) almát és valamiféle csokis nápolyit amit a Cora árul (de Áron rosszul van a gyümölcstől és csokis doloktól utazás közben) és sorolhatnám...
Szóval nagy vágyam volt hogy gyárthassak valami ropogtatnivalót.

Emese barátnőm miközben beszéltünk már hívta is férjét aki épp dolgozott- aki adta is az infót- VAN ostyasütő. Pedig gondoltam felvásárolta a nép, olyan rég volt már akcióban.
Aztán mintha mindent megtervezett volna Valaki! Krisztináék épp jöttek haza Nagyfaluba, ők meg is vették nekem, sógoromék épp kellett menjenek Nagyfaluba, elvitték Krasznáig, onnan meg Geri hozta hétfőn Kolozsvárig (milyen jó hogy vannak egyetemisták...)- ahova kiment érte az én drága férjem.
Most kaptatok egy részletes sztorit, de szerettem volna érzékeltetni: milyen jó az Úr.

Egy gonddal kevesebb. Egy munkával több...
Olyan hálás vagyok!!! Örüljetek velem.

A hétvége alatt nagyon világos lett előttem, mennyire óvatos kell legyek az ételekkel.
Már rég nem ettem semmi felvágottat, pátét stb.
Szombaton vásároltam valami pátét, jól megnézve az összetételt hogy ne legyen benne glutén. Nem írta hogy van, megvettem.
Ezt a hétvégét nem kívánnám senkinek... Nagyon rosszul voltam. Tegnapra heyrejött nagyjából a belügyminisztérium, és jött helyébe egy hatalmas fejfájás, rosszullét. 2 db 1OOmg-os Imigrant nyeltem el, (akik ismeritek tudjátok hogy ez sok!!!) de még éjjel 3kor is szagatott a fejfájás.
A tény hogy most írok mutatja, hogy jobban vagyok.
Viszont megígértem valamit magamnak.
Nem eszek többet semmit amin nem jelzi hogy "FARA GLUTEN"!!! (gluténmentes)

Ezúton is köszönöm Jutkának, hogy szólt nekem a Profiban kapható gluténmentes rizspuffancsokról.
A Kauflandban kaptam jónéhány terméket még a múlt héten, de sajnos utána kell keresni. Nincs külön polc beállítva a GM doloknak. (Szólok nekik, hogy különtehetnék...)
Viasz azonban, hogy van pl. egy román gyártmányú mézes puffasztott rizs, amit Áron nagyon szeret reggelinek és nem drágább a többi terméktől. Ez nagy dolog!

Láthatjátok, ma délelőtt is csak hálás lehetek.
Ha nem félnék a fejfájás visszatérésétől (ami ebben a stádiumban még veszély) akkor tele torokból énekelnék!!! Így csak a szívemben.

Jó az Úr, örökkévaló az Ő kegyelme.

12 megjegyzés:

Klári B. írta...

Nekunk Zilahon olyan ostyasutonk volt amit rendesen a gaztuzhelyen kellett hasznalni. Felnyitottad az elomelegitett ostyasutot, beleontottel egy keveset es lecsuktad, kis ido mulva megforditottad es aztan kinyitottad a tanyer folott es konnyen kiesett, persze ha jo a recept hozza. :) Emlekszem hogy szerettuk gyerekkorunkban. :)

Klári B. írta...

Amugy meg gyogyulast kivanok... es igen az aruhazakban sokmindent nehezen talal meg az ember, mert annyira nem logikusan van elrendezve egy-egy polc vagy aruhaz.

Anna írta...

Köszönöm Klári. Még olyan "másnapos" vagyok, zúgó fejjel. De nem kívánok több ilyen leckét...
Igen, ismerem a hagyományos ostyasütőt is, az is megfelelt volna, csakhogy az 3-4x árban van az elektromoshoz viszonyítva.
És persze jó GM reci nekem is kell hozzá. De már kaptam ígéretet kipróbált receptre.

Szilvia írta...

veled egyutt orulok:)gyogyulast!!...

Tündi Daika írta...

Nem is tudtam, hogy glutén érzékeny vagy! jobbulást, és ha tudunk valamiben segiteni csak szolj, Debrecen sincs olyan távol azért :)

Anna írta...

Szilvia, köszönöm.
Töndi, a kenyérsütőgép vásárlás előtt írtam róla. Ezért vettük. Nemsokára szükségem lesz lisztekre... :)

Balint Enikő írta...

Én is örülök veled :)

zerge írta...

:) Örülök az örülővel :)

Anna írta...

Zerge, köszönöm, hogy megvettétek, elhoztátok!
Nagyon hálás vagyok.

zerge írta...

Nagyon szívesen, nem került fáradtságba, és ha meg fáradni kellett volna érte, akkor sem lett volna nehézség :) [ha valamikor kell vmi GM dolog, és itt kapható, szívesen beszerezzük :) -persze el is visszük :) ]

Lilla írta...

Mit szoktál sütni az ostyasütővel? én is vettem, mi sajtos ropit csinálunk vele. Nem olyan, mint a régi, Ukrajnából szerzett gépekkel, mert ez jobban kipréseli, de azért elmegy.

Lilla írta...

/Off topic. A cottage Pie recepted hol is van? Azt keresem,d e sehogyan sem találom:-(/