2010. november 29., hétfő

Mi Fen és kenyér

GM gyorsvacsi: Mi Fen husi nélkül.
Az én változatom: hagyma, paprika, chili, vermicelli.
Zöldségek felszeletelve jól megsütve kevés olajban, majd a főtt, leszűrt rizslaskát (Reálban találtam) is beleforgatom és megpirítom. Plusz fűszerek, szója szósz kimaradt mert elfogyott. De így is fonom lett.


Limarának egy adósságom:
Jól bevált fehér kenyered sütöm most már rendszeresen a család nem LÉ tagjainak. NAGYON finom kenyér, mármint a férjem szerint - megérte megvenni a kacsasütőt!!!
Én is nagyon köszönöm a jól bevált receptet.

Hozzávalók:
  • 2,7 dl víz (0,7 lehet tej)
  • 2 csapott tk. só
  • 2 ek. olaj
  • csipet aszkorbinsav
  • 2 ek. burgonyapehely
  • 20-25 dkg öregtészta
  • 20 dkg fehér tönkölyliszt (vagy BL 80 liszt)
  • 30 dkg BL 80 liszt
  • 1 tk. cukor
  • 1 dkg friss élesztő

10 megjegyzés:

iri írta...

Mar a harmadik vagy ki fellelegzet a hetfore!Szep hetvegetek volt mindannyiotoknak!Mert ugye neha meg a gyasz is batorito lehet!
De azert ez a glutenmentes elet nem kicsi dolog!

Névtelen írta...

Kedves Anna!Teljesen egyutterzek veled,veletek...mivel en is LE vagyok.:( Viszont az otleteidnek felettebb orulok,en is tanulva beloluk.Itt Margittan meg nehezebb a beszerzes ilyen elelembol,de ez van...Sok erot az elet minden teruleten,aldott hetet es ADVENTET!!!

Anna írta...

Iri, olyan igazad van. Zsúfolt, fárasztó de azért nagyon áldott hétvége volt.
A LÉ életre először csak legyintettem egyet, aztán elkezdett nagyon nagy nyűg lenni, főleg amikor mégiscsak kétfele kellett főzni. Az utazás, máshol evés egy külön fejezet.
Ha vendégségbe hívnak akkor beszólok hogy kicsit különc vagyok, de tömeges étkezéseknél nem szóltam inkább meghúzom magam és majd eszek amikor tudok...

Anna írta...

Kedves Névtelen. Valóban itt Kváron sokminden kapható. Ezt a laskát mégis már 2 hónapja keresem és nem találtam. Egyébként ez a legfinomabb levesbetét!!! Nem fő szét.
Azt is megjegyezném szerényen, hogy Margittaiak előnyben mert oda küzelebb van Debrecen mint ide.
Én ugyanis onnan vettem minden alaplisztet.
PL. rizsliszt itt 22RON Debrecenben 5RON!
Kukoricalisztet itt eddig még nem láttam...
Kukoricakeményítőt is csak onnan érdemes venni. (ezzel sűrítek be mindent)
Én a diétázók boltjában vásároltam, de ha tudsz olcsóbbat kérlek írj nekem.
Most éppen felül kell vizsgáljam a tartalékot, nehogy liszt nélkül maradjak az ünnepek előtt...
Kívánok kitartást neked is, és így ismeretlenül is örülök, hogy megtalálták a helyes diagnózist. Magamról tudom milyen szenvedéssel járó korszakot zár le valaki ezzel az étrendváltással.
Áldásokban gazdag Adventet neked is.

Anna írta...

Még egy dolog kedves Névtelennek.
Ha valamit szeretnél ami ide hozzám közel található örömmel megveszem és elküldöm Margittáig. Sógoromék oda járnak gyülekezetbe. (Talán ismered is?)
Ippig könnyen eljuttatjuk hetente járnak az egyetemisták, ill. mi is készülünk menni a közeljövőben.

Névtelen írta...

Kedves Anna!Koszonom gyors es segitokesz valaszodat.Bocsanat,hogy elozo bejegyzesnel elmaradt a nevkozles.Valoban Debrecenben bovebb a valasztek,mar voltam ott lisztet venni,es kozelebb is mint K-var...de mivel Lonara is tervezunk menni,lehet K-varra is bemegyunk.Az arkulonbsegekrol nem sokat tudok,mert csak D-ben voltam. Udv.(toth anna)

Anna írta...

Ez aztán a meglepetés! Nem tudtam, hogy te is LÉ vagy... de mindenképpen hála a helyes diagnózisért.
Én mára terveztem egy felmérést a tartalékról, nehogy hoppon maradjak az ünnepekre.
Te láttál Debrecenben "édes rizslisztet"? Egyik angol receptben kéri de én nem emlékszem hogy láttam volna ilyet.

Limara írta...

Kedves Anna!Csodaszép lett a kenyér! :))

Anna írta...

Köszönöm Limara!

Névtelen írta...

Sajnalom,hogy ilyen keson valaszolok...rizslisztet hasznaltam,es meg vagyok elegedve vele,de hogy EDES rizsliszt is lenne,es mi a kulonbseg a ketto kozt,nem tudom.De azert erdekel a dolog...Jo keszulodest! Udv.(toth anna)