2010. december 1., szerda

Időkímélő tipp

Korábban már gyakoroltam, de most a Barbone könyv újra elémhozta ezt a kis tiptop tippet.
Miután eldöntöttem miket sütök az elkövetkező hónapban, veszem a listát és minden recepthez kimérem a száraz hozzávalókat és felcímkézve bezacskózom. A zacsira azt is ráírom, hogy hol találom meg a receptet az illető sütihez. Ha a töltelékhez is kell pl. cukor vagy liszt akkor azt is kimérem és hozzákapcsolom a már előkészített zacsihoz.
A könyvben a receptek úgy vannak megadva, hogy külön oszlopban vannak a száraz és a folyékony hozzávalók.
Ha vajat-zsírt-margarint kell kimérni, azt is kimérem és feliratosan csomagolva visszamegy a hűtőbe.
A mérleg pihenhet egy hónapot-kettőt, és nekem legalábbis sokkal gyorsabbnak tűnik a sütés ezzel a metódussal.

Jó sütögetést mindenkinek.

Mit terveztek sütni Karácsonyra? Van-e "elmaradhatatlan" karácsonyi kedvencetek?

14 megjegyzés:

iri írta...

Anna draga en csak csodalni tudlak!
Derek asszony , melto ferjedhez!

Emese írta...

Az utóbbi pár évben, mézestekercset szoktam sütni, 2-3 héttel karácsony előtt, mert eláll,és nagyon kapós nálunk, ez mellé, linzert és vaníliás kiflit, amik szintén elállóak, és ha karácsonykor mégsem fogyna annyi, mehet szilveszterre,újévre, így karácsonyra valami egy féle tortát készítek.

Altair írta...

Jó ötlet. A neten sok helyen találsz "sütibefőttet", de már láttam főzelékbefőttet is, jó kis karácsonyi ajándékötlet. :o)

Én mindig a keresztmamám által sütött Kati szeletet akarom megsütni és sose jön össze, nagyon macerás. Igazából a Kati szelet és a Mézes szelet keveréke és úgy kezdődik, hogy 5 gyufaszálvékony mézes linzert kell tepsi hátulján sütni. :o)

Névtelen írta...

Nahat,ez igen,igy elore dolgozni,nem semmi!Valoban ugyes,DEREK asszony vagy!!! Jo sutest!!! (toth anna)

Anna írta...

Iri te drága! Tele vagy dicsérettel... Férjemmel úgy valljuk, hogy nagyon kiegészítjük egymást, viszont méltónak nem érzem magam semmi jóra. Minden kegyelem.

Emese, milyen a mézestekercs?
A többi gyerekkoromban is elkészült minden karácsonyra.

Altair, én naív mikor "kitaláltam" azt hittem ez senki fejében meg nem fordult eddig. Csak azért mert én nem hallottam róla. Még most is rendesen meglepődtem amikor az Elisabeth könyvében olvastam.
Az a recept elég érdekesnek hangzik. HOgy van a folytatás???
Soha nem hallottam róla.

Anna, talán a "muszáj" sokmindenre megtanítja az ember lányát...
Idén hozzájött a LÉ dolog és bemerítés is lesz Karácsony előtt ezért most még hamarabb kezdtem el gondolkodni mint tavaly.

Magdi írta...

írd meg, hogy mikor-mivel segíthetek; szívesen teszem...meg az unokaöcséd nevét,lehet, hogy a gyerekeink ismerik; a címem:magdibedo@yahoo.com
sok erőt mindenhez:)

Anna írta...

Köszönöm Magdi!

Altair írta...

Az első mézes linzert meg kell kenni főzött vaníliakrémmel vékonyan, a másodikat rátenni, megkenni rumos csokikrémmel vékonyan, aztán megint vaníliakrém, megint rumoscsokikrém, a süti tetejére csokimáz jön (puha, nem roppanós) és kókuszreszelék. Mhm! Nyami-nyami!

Mivel macerás és egyszerre kevés készül sok munkával, ezért keresztmamám falatnyi darabokra vágta (kb. 1,5×3 cm) és árgus szemmel figyeltük, hogy ki milyen "sokat" eszik belőle a mi rovásunkra. Így is percek alatt elfogyott. :o)

Névtelen írta...

Kedves Anna igazán derék asszony vagy,ahogy a blogból megismertelek.
El is határoztam magamban,hogy többet
senkiről semmi rosszat nem fogadok el,sőt aki rosszat mond másról annak
megmondom,hogy nem jól beszél,inkább beszéljen magáról.Tisztellek.

Klári B. írta...

tetszik az otlet, nekem csak egy bajom lenne ezzel, a sok csomagoloanyag... nem okologikus. Persze attol lehet praktikus. :)

Anna írta...

Klári, a zacsikat újra felhasználhatod. De ha mégsem tetszik, lehet befőttesüvegben is tartani. Altair írt róla korábban, hogy a neten is találsz ilyen ötleteket, még guszta is. Ajándéknak is készítheted! nézd meg: http://allrecipes.com//Recipe/gingerbread-cookie-mix-in-a-jar/Detail.aspx

Anna írta...

Kedves Névtelen.
Szinte nem is tudom mit mondjak...
A férjem mindig azzal bíztat(ott) hogy az Úr igazol amikor Ő jónak látja, addig meg formál minket és alázatban tart. Nagyon igaz!
Köszönöm szereteted így ismeretlenül is.
Azért van nekem baloldalam is, nem szeretném ha az tűnne ki a blogomból, hogy nem tudok róla...

Anna írta...

Altair, nagyon érdekesnek tűnik ez a recept. Soha nem hallottam róla. Most azon dolgozok és keresgélek, hogyan tegyem számunkra ehetővé a mézeslapokat. Elhatároztam, nem fogok gluténest is sütni, csak gluténmentest az Ünnepre - persze bőven, hogy jusson mindenkienk. A sütiknél amúgy is könnyebb utánozni a gluténest. Nem fogank észrevenni semmi különbséget.

Emese írta...

Anna!
a mézestekercs receptjét itt találod :) : http://bazsoki.blogspot.com/2009/12/mezestekercs.html