2011. január 2., vasárnap

Brokkoli saláta


Közkívánatra itt is megjelenik a családi kedvencünk.
Szilveszter éjszakájára készítettem és mivel többen kértétek a receptet: lefordítom, bepötyögöm.

Hozzávalók:
  • 6-7 bögre friss brokkoli rózsáira szedve, ez 2 fej volt. (Kauflandból - ne tévesszen meg hogy egy csomagban két pici fej van, az csak 1 fejnek számít, abból a csomagoltból kell a 2 db.)
  • fél bögre mazsola
  • fél bögre hántolt napraforgómag (nem pörkölt)
  • 1 nagyobb fej lilahagyma apró kockára vágva
  • 1 bögre apró kockára vágott sajt ( az eredeti recept Feta sajtot kér, de aki nem szereti a túl sós erős ízeket az használhat mást is. Nemsokára ha üzletben járunk megnézem milyet használtam, mert elfelejtettem a nevét...)
Öntet:
  • kb. 2oo ml majonéz
  • 2 púpozott ek. tejföl
  • 2 ek. balzsamecet
A hozzávalókat összekeverjük, majd beleforgatjuk az öntetet. Legalább 3 órát pihentessük ill. hűtsük be tálalás előtt.

Az eredeti recept ír még pörkölt bacon-t is, meg jó sok cukrot az öntetbe, de én simán kihagytam. Aki merész az tehet bele jó sok zsírt meg cukrot is...

1 bögre = 250 ml.

3 megjegyzés:

Boriska írta...

Koszi a receptet , szerettuk, finom volt, en is megcsinalom ...

Agica írta...

Koszi a receptet. Epp keresem a vegetarianos recepteket ujjabban.

Jol nez ki ... megprobalom en is.

Budai Evódia írta...

lájk:)