2011. január 2., vasárnap

Zserbó bonbon


Azért is mert kedvencem a zserbó, de GM változatban már nem annyira kedvenc...

Sok blogon és honlapon láttam elkészítve.
Mindmegette oldaláról a recept amit kicsit átalakítottam alapanyagaimhoz:

Hozzávalók:

  • 15 dkg aszalt sárgabarack
  • 15 dkg darált dió
  • 2 evőkanál konyak, ( az alső adaghoz konyakot tettem ami még az Eszterházy tortától maradt, második adagnak viszont csak rumesenc jutott :) )
  • 1 evőkanál víz
  • 2 evőkanál porcukor
  • 1 evőkanál baracklekvár
  • fél teáskanál rumaroma, vagy rum
  • A csokis bevonathoz:
  • 15 dkg 55%-os csoki, nem tettem hozzá olajat(Primola, töltelék nélküli csokit használtam)

Elkészítés:

A barackokat meglocsoljuk az alkohollal és a vízzel, majd állni hagyjuk kb. 1 órán át. Késes aprítóval vagy kávédarálóval jól szétaprítjuk az aszalt barackokat, majd hozzáadjuk az összes többi hozzávalót úgy, hogy gyúrható legyen a massza. A masszából pici golyókat formázunk, majd betesszük a hűtőbe őket, hogy könnyebb legyen a csokis bevonás. Kb. 1 óra múlva a tortabevonót vagy étcsokit egy kicsike lábasban gőz fölött megolvasztjuk, és belekeverjük az olajat. És itt jön az attrakció. Helyet csinálunk a pulton: bal kéznél a lehűlt gombócokkal teli tálca, mellette fogpiszkálók, középen a csokit tartalmazó lábas, jobb kéznél a másik tálca, rajta hungarocel. A gombócba beleszúrjuk a fogpiszkálót, a csokis lábast kicsit megdöntjük, megforgatjuk a csokiban a golyót, és gyorsan beleszúrjuk a hungarocellbe. Ha mind megvan, akkor visszatesszük az egészet a hűtőbe, majd ha megdermedt a csoki, fogyaszthatjuk.

Az én adagom:

8O dkg aszalt sárgabarack, a többi hozzávalót is arányosan emeljük!

Elkészítési tipp. Mikor összegyúrtam a masszát, kinyújtottam kb 1,5 cm vastagra, és felszeleteltem kockákra. Lett belőle 2OO darab! (kétszázat írtam...) Sokkal gyorsabban megy így a megformázása mintha kézzel szedegetném ki a gombóconkénti adagokat. a fogvájót is beleszúrtam és úgy tettem a fagyasztóba 1o-15 percre. Ezalatt megolvad a csoki, pontosan fél kiló kellett hozzá. Tovább megy minden az eredeti leírás szerint...

Tökéletes siker, igazi finomság!





Tálalási ötlet (ennél a mennyiségnél): egy közepes fej káposzta, magas cserépedény amire rátegyük. Rászurkáljuk a káposztára a bonbonokat, amilyen sokat csak tudunk. Nekem kb. 180 drb. ment rá. +/-

2 megjegyzés:

MONI írta...

Nagyon jol nez ki biztos finom is. Boldog bekes evet nektek.puszi

Gesztenye receptjei írta...

Húúú de klassz lett, nem semmi mennyiség, ügyes vagy!